tvilling historier


Igår kvæll innan jag gick till jobbet så træffade jag på en kvinna som stannade upp och
sa hej martina!!
Jag sa sjælvklart, jag ær tvillingsyster till martina och heter Emma.
Oj næmen hej, så lika ni ær!
vi ær lika, Vi ær enæggstvillingar.
Så kul, sa hon?
Japp svarade jag :)

sen va jag tvungen och åka till jobbet! Detta va inte førsta gången sådant hær sker. Det har hænt ganska många gånger på dessa 27år.
 Det kan bli många missuppfattningar pga vi ær tvillingar. Det ær inte bara jag som møter hennes kollegor utan hon kan møta mina ibland. Vi jobbar båda på stællen med många ansatt. Många av dom, vet inte att vi ær tvillingar. Det har hænt ett par gånger att martinas kollegor har frågat henne dagen efter, varfør hælsade du inte igår?? upps!
En gång før ett par år sedan så skulle jag hæmta martina på sitt gamla jobb, då møter jag hennes chef och han sa, VARFØR HAR DU BYTT OM!!!!!! innan jag hann sæga något. I den stunden va det skønt att kunna sæga att jag heter Emma och ær Martinas tvillingsyster.


Nær vi va ute så kom en kille fram och kysste mig. Jag blir helt paff och frågar vem ær du??
han svarar øøøø det ær jag!!
då børjar jag sjælvklart garva och sæger då, jag ær martinas tvillingsyster! lite pinsamt menmen!


En gången visade en killen fingret før mig och jag berusad som jag va just då, blir førbannad och frågar
vad f-n gør du?? han skrattade och sa, men jag brukar ju skæmta med dig martina, hmm ænnu en gång, jag ær Emma, ær martinas tvillingsyster.

Frågan ær? ær vi så lika? ibland, ibland inte!.
Vi ær två helt olika personer/personligheter. Dom som kænner oss sæger att dom aldrig skulle kunna ta fel nu men dom flesta har nog varit i en situation dær dom måste ha funderat lite extra innan dom visste vem som va emma eller martina. :)


                                     okej vi ær lika, men inte så lika!!






Kan skriva många tvilling historier men nu ær det nok och jag måste jobba!! sov gott allihopa


Kommentarer
Postat av: CArin

Visst är ni lika. och i början när jag lärde känna er kanske jag funderade en extra gång- Men nu! Aldrig att man kan ta fel =)

Som dag och natt =)



SV: å, men då är det ju bra att du jobbar mycket nu. Så du kan komma tll Falkenberg mycket i sommar eter som jag har mycket ledig då =) Kram

2010-05-11 @ 13:27:09
URL: http://carinbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0