lite strunt prat på natt tid




Att sminka sig när man har glasögon!- lite enkla tips!

 

har længe kænnt mig tråkig nær jag har haft brillorna på mig, men dom ær ju ett måste om jag ska se bra.Men dom gånger jag har gott ut och har mina brillor på mig så kænner jag mig så tråkig och ser likadan ut, æven om jag har køpt nya klæder osv. ska det bli gott att få linserna snart. men ett par hæftiga brillor hade inte heller suttit dumt. ett par stora eller en annan færg. det får nog bli till våren.
 


Tips & Trix från en blogg hos veckorevyn.

Vi som har glasögon kan faktiskt tänka på en del saker när vi sminkar oss för att vi inte ska försvinna bakom bågarna!

- Även om det är en dagmake-up så är det inte fel att välja svarta eller mörka färger, gärna markerat. Och särskilt ni som har mörka kraftiga bågar, ni kan ösa på ganska mycket make-up, ja, även dagtid!

- Om du vill bära ljusare färger får de gärna vara färgstarka, beige och guld te.x försvinner gärna bakom brillorna.

- Mixa ljust och mörkt så att det VERKLIGEN syns, kontrastfärger bär fram dina ögon!

- Markera brynen lite mer så att inte dom försvinner in under bågarna, då försvinner även mycket av ansiktsuttrycken i ansiktet

_MG_8145 copy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0