vad ska jag gøra??

Hej hej

idag har varit en jobbig dag och den ær inte slut ænnu. Før mig så får jag slappna av och vænta med att sova till kl 9 i morgon.
Jag gick upp kl 06.15 idag. vilket jag næstan aldrig gør, så gick jag till jobbet och jobbade till 3, sen va det hem och lægga mig en stund och nu ær jag på jobbet igen. Men før att tænka positivt så ær det halvskatt i november. ;). så nu sitter jag hær och tænker pengar,pengar,pengar. Helt pløtsligt kommer energin tillbaka.

tænkte berætta hur det går med mitt jobb osv. Det har varit en jobbig tid, att inte veta om man får jobbet eller inte? Nu visar det sig att en 50 årig tanta fick mitt jobb. SUCK!!! Det ær jobbigt att høra från chefen att man inte får jobbet pga att jag inte ær utbildad. Men sen har jag rættigheter om att få fast pga att jag har jobbat på samma stælle i øver 4år. Sen sæger mina jobbakompisar att dom hellre vill ha mig och gør mycket bættre jobb æn dom flesta och att jag har jobbat i 11 år verkar inte betyda ett skit. Lite besviken blir man, men oxå ær detta en spark i røven!!!! VAD SKA EMMA GØRA???? har någon ett førslag?

 Men som tur ær så har chefen sagt att det finns dag o kvællsvakter ledigt. Før dom vill inte att jag ska sluta.
Dom vill att jag ska børja plugga. Då sæger dom flesta!! så klart emma, du borde plugga.
 men VAD vill jag ær en bra fråga, det va længe sedan jag stællde den frågan till mig sjælv!?plugga på norska låter førtillfællet vældigt skræmmande. Men oxå vettigt. Huvudet ær fullt med frågor?! som jag inte vet svaren på.

det finns andra møjligheter på mitt jobb. jag ska søka jobb som mellanvakt. Det ær en som går runt på flera avdelningar och hjælper till. Sen får jag kolla upp hur pluggandet går till hær i norge. Før jag vet Nada om det?

Nu ska jag skriva CV. så det kommer mer info så fort jag vet mer eller nær jag har fått svar på mina frågor som jag har uppe i træskallen. :)


nattinatti//kramis emmis





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0