glömsk, klantig= emma

Nu sitter jag här hemma och får snart panik. Första tecken på demens är bl a att man glömmer saker och glömmer vad man lägger saker. Just nu känner jag mig som mina pasienter. Som tur e så har man inte demens men det sägs ju att man blir som man umgås...hehe!

Jag har glömt vad jag har lagt mina glasögon?! hela jag är ett stort ? var hade jag dom senast? hade jag på dom i lördags? eller har jag tappat dom måste jag köpa nya för pengar jag inte har? osv.....  letar förfullt i lägenheten. Jävligt irriterande att inte hitta något som man behöver så mycket. Detta gör mig ledsen. Men sen är det inte bara glasögonen som är borta utan även husnycklarna. som tur e så har man extra nycklar. synd att man inte har extra glasögon. 
  Det är skönt att man kan ringa mobilen.ibland är det räddningen, för mobilen kan jag hitta på många konstiga ställen så jag tänkte samma sak med glasögonen och nycklarna, men nopp det hjälpte inte.

Sen när jag ändå pratar massa negativt så kan jag lika med fortsätta. Jag färgade håret själv i fredags.. just nu så går jag runt med gult hår. Typsikt mig att göra samma misstag om o om igen. Ville inte betala massa pengar för att bara färga utväxten, men nu är jag tvungen. Men sen för att tänka lite positivt så finns det inget bättre än att gå till frisören och bli ompysslad. Så dom sura pengarn blir det värt på torsdag för då är det dags att färga håret! det blir ljusa o mörka slingor .Hoppas att det gula försvinner för jag vill inte se ut som citro-apelsin i huvudet.  Typiskt klantiga mig!
jaja
det lööööser sig , det gör det alltid..
slut med det negativa. ufff va tråkigt inlägg.Det blir bättre i nästa inlägg
( får inte bort den stora texten??)

klicka för större bilddags för nya ??!

om ni är osäkra så färga inte håret själva..






okej .ska fortsätta se på tv4 filmen.


Kommentarer
Postat av: CArin

Hahha, passa dig du så du inte blir som dom du jobbar med ; )



Ja vitt blir så mycket bättre, men tavlan bara hängde där just då, som ett smakprov på vad som komma skall. '



Du får se i morgon. Då kommer blider på det färdiga resultatet..

Kramar

2009-11-16 @ 18:01:01
URL: http://carinbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0